Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohled z druhého břehu

    Původně jsem chtěla svůj exkurz do minulosti omezit na jeden krátký úryvek, ale na základě reakcí na předchozí text jsem rozhodla přidat ještě „pohled z druhého břehu“. Jde o příběh jednoho známého, který jsem s jeho svolením napsala a který teď zveřejňuji (téměř celý, tentokrát jsem zkracovala jen nepatrně).  

    Po návratu z práce jsem přihlásil na svůj profil. Návštěv bylo několik, ale počet odpovědí mě překvapil, pouhé dvě. Reagoval jsem jen na jednu, žena byla ze sousedního okresu, na fotu vypadala sympaticky. Poslal jsem vzkaz a po několika dnech dopisování jsem se odhodlal:

     „Jani, povídá a píše se mi s Tebou dobře, navrhuji osobní setkání.“ Srdce tlouklo jako splašené. A po chvíli přišla odpověď.

     „Souhlasím, sejdeme se v mém městě.“

     Cítil jsem úlevu. Hurá, neodmítla!

     „Zatím mi to připadá tak, jako když stojíš v obchodě u regálu s rýží. Dokud rýži nerozbalíš a neochutnáš, nepoznáš, zda jsi vybral dobře,“ pokračovala.

    Její přirovnání se mi nesmírně líbilo. Zanedlouho jsme si domluvili místo setkání a to u regálu s rýží v obchodě v jejím městě.

     Nastal den D, přípravy jsem nijak nepřeháněl, jen v takové míře, jako když se chystám do práce. Asi po hodině cesty jsem dorazil na místo setkání, zaparkoval jsem před supermarketem a vydal jsem se hledat regál s rýží. Přede mnou se objevilo rýžové království, nikdy před tím jsem si nevšiml, kolik druhů rýže existuje. Blížil se smluvený čas a kolem mne procházely rýžechtivé dámy, ale ani jedna se nepodobala té mé z fotografie.

     „Dobrý den, chcete poradit?“ ozvalo se za mnou. Nejistě a se srdcem v krku jsem se otočil. Byla to ona. Ve skutečnosti vypadala trochu jinak, než na fotu, ale líbila se mi.

     „Ahoj, já jsem Petr,“ podával jsem ruku, kterou stiskla a usmála se:

    „Ahoj, já jsem Jana. Vítej v našem městě. Tak kterou rýži sis vybral?“

    Trochu jsem znejistěl.

    „Tu v tom modrém obalu,“ odvětil jsem a významně jsem se podíval na její modrý kabát. Pochopila. Vydali jsme se na procházku. Ukazovala mi krásy svého města a povídali jsme si o tom, co děláme a jaké máme zájmy. Padlo i několik slov o bývalých vztazích. No po pravdě více povídala Jana, ale to mi nevadilo.

     „Myslím si, že jsme toho již viděli dost,“ konstatovala asi po hodině. Souhlasně jsem přikývl:

    „Půjdeme na čaj.“

     Cestou ze schodů mě stupínek po stupínku pohlcovala zvláštní vůně a atmosféra čajovny. Uvelebili jsme se ve výklenku, kde se leželo na zemi. Výklenek byl určený právě pro dva. Bylo to pro mě nové, nikdy jsem takovou pozici v občerstvovnách různého druhu nezažil a na rande již vůbec ne. Objednali jsme si čaj a vodní dýmku. Poloha těl a uvolněné smysly sváděly k dotekům, ale zdálo se mi to předčasné. Dále jsme probírali různá témata, bylo to příjemné a Jana vypadala, že ji povídání také baví. Po vykouření dvou dávek voňavého tabáku byla touha po pohlazení stále větší a větší. Čas pokročil. Ani nevím jak, najednou jsme byli venku na čerstvém mrazivém vzduchu. Ještě chvilku jsme se procházeli a zastavili jsme se u auta na parkovišti.

     „Jani, zavezu tě domů,“ navrhl jsem. Souhlasila. Ukázala mi cestu a před jejím domem jsme zastavili. Byla již tma.

     „Byl to krásný den, ochutnávka rýže byla vydatná, děkuji.“ Teprve nyní jsem se odvážil pohladit Janu po tváři. Její reakce mne překvapila. Vrhla se na má ústa a začala mě vášnivě líbat. 

     „Konečně!“ řekla krátce a rázně. Připadalo mi, že následující čas ubíhal až příliš rychle. Najednou však ticho polibků prořízla věta:

      „Budeš si muset koupit vycházkovou obuv, ty tenisky co máš na sobě, se mi nelíbí a měl by sis koupit i lepší oblečení.“

     Zůstal jsem stát jako přimražený. Proč říká něco takového právě v tomto okamžiku? Její slova zapůsobila jako ledová sprcha.

      „Ale mně se tenisky líbí a chodím v nich rád“. To ji vůbec nezajímalo. Vyslechl jsem si přednášku o správném oblékání a obouvání. Hrdlo se mi stahovalo hořkostí. Naštěstí její monolog po chvíli ustal. Rozloučili jsme se. Cestou zpátky jsem hodně přemýšlel. Dospěl jsem k závěru, že tato rýže mi nechutnala. Zanechala pachuť pedantismu, komandování a netolerance a po něčem takovém opravdu netoužím.

    Naštěstí existuje více druhů rýže.

 

 

 

 

Autor: Helena Hvozdecká | čtvrtek 28.8.2014 19:31 | karma článku: 12,26 | přečteno: 801x
  • Další články autora

Helena Hvozdecká

Jak (ne) přežít Valentýna

Zbývá ještě zabalit poslední dárek. Moje Avon Lady mi včera přinesla báječné slipy pro mého miláčka – jsou černé a uprostřed mají velké červené srdce. Prostě nádhera! Bude z nich určitě nadšený! A doufám, že je hned vyzkouší!

14.2.2016 v 11:39 | Karma: 19,56 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?

Stává se to i vám? Omylem odešlete esemesku někomu, komu nepatří? Anebo naopak dostanete esemesku od někoho omylem?

17.1.2016 v 16:19 | Karma: 18,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Jak jsem (ne)zápálila adventní svíci

Předvánoční čas by měl být časem rozjímání a pohody, dočetla jsem se před časem v jednom článku na internetu. Člověk by prý měl trochu zpomalit a pokud možno se zastavit.

20.12.2015 v 17:08 | Karma: 14,43 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Parkování na růžovo

K cestování po městě Brně využívám převážně MHD. Přesto mě možnosti parkování v centru Brna zajímají – v souvislosti s mými klienty, kteří často přijíždějí na domluvenou schůzku autem a – překvapivě – potřebujíněkde zaparkovat.

16.12.2015 v 18:38 | Karma: 16,13 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

A vy tady čekáte s čim, pani?

Panickou hrůzu z bílého pláště naštěstí nemám. Navíc jsem byla až donedávna celkem zdravý člověk, takže se mi úspěšně dařilo se lékařům vyhýbat. Hrůzu mám spíš z předpeklí, kterému se říká čekárna.

18.11.2015 v 16:15 | Karma: 22,91 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Vysíláme Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Každý druhý učitel v Německu zažívá ve třídách násilí. Brutalita na školách roste

27. dubna 2024

Premium Německý učitel se stává docela riskantní profesí. Násilí se stává stále běžnější částí vyučování a...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2025x
Brňačka s láskou k psanému slovu a šuplíková spisovatelka s potřebou sdělovat a sdílet. Žena, která si ráda vymýšlí příběhy a jen výjimečně (a krátkodobě) ztrácí svůj nadhled a smysl pro humor.

Moje literární pokusy jsou nově k nahlédnutí i zde: https://www.facebook.com/pages/Helena-Hvozdeck%C3%A1/288031364717330 A také zde:

www.helenahvozdecka.cz

Seznam rubrik