Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Fáze „ rozkoukávání se“ aneb návrat z dovolené

Situace, kterou všichni znáte. Vrátíte se z dovolené a nezbývá vám, než se znovu zapojit do pracovního procesu. Přestože svou práci máte rádi, představa návratu do stereotypu všedních dnů je provázena … přinejmenším silnou nechutí. Na pracovišti se na vás kolegové vrhnou s dotazy: Tak jaká byla dovolená? Statečně se usmíváte. Krásná, říkáte. Ale krátká, chce se vám dodat. Dovolená je vždy krátká.

Hlásím návrat z dovolené a ukončení fáze rozkoukávání se,“ napsal mi kamarád. „Ani nevíš, jak se mi nechtělo do práce...“ Ale vím. Vím to moc dobře.

Po dovolené jsem dorazila do práce a nadějí, že mi v procesu aklimatizace pomůže alespoň slíbená nová pracovna ve žlutomodré kombinaci, ale přivítala mě prázdná místnost s krabicemi a vzkaz, že se mám posadit do pracovny kolegyně, která má ještě dovolenou. Mám tam dokonce připojený počítač (svůj vlastní), ovšem bez internetu. Ve škatulích jsem se pokusila vylovit alespoň část svých věcí, které potřebuju k tomu, abych mohla vykonávat svou práci.

„Fáze rozkoukávání se“ se nakonec nekonala, tatínek, který doprovázel svou dceru na již x-té pravidelné kontrolní vyšetření (zatím přišla vždy maminka), se rozhodl mě nešetřit. Zatímco se předváděl, napadlo mi, že začínám chápat původ nejistoty u jeho dcery. Nahlas jsem vyslovila několik slov omluvy za nestandardní situaci a poskytla stručné vysvětlení zákona citovaného v informovaném souhlasu s tím, že přesnou citaci mu aktuálně opravdu nejsem schopná poskytnout, protože a)nefunguje mi internet, b) plné znění zákona mám sice vytištěné, ale je uložené v některé z krabic s mými věcmi, c) vážně nejsem chodící sbírka zákonů. Klidně mu pošlu plné znění k prostudování domů e-mailem (hned jak se mi povede připojit se k internetu), ale bude muset přijít do poradny ještě jednou… Tatínek ještě chvíli dělal důležitého, ale nakonec podepsal, co bylo třeba podepsat.

Po dalším vyšetření za mnou přišla jiná kolegyně, aby se zeptala na výsledek, dopředu jsem totiž ventilovala mírné obavy. Minule mi totiž klientka, druhačka, stihla přestavět celou pracovnu a přesadit všechny pokojové květiny.

„Viděla jsi v čekárně maminku, ne? Tak si asi umíš představit, jaká byla dcera,“ odpověděla jsem lakonicky.

„No, já jsem ji nejen viděla, ale i cítila…A tatínka také,“ zareagovala kolegyně.

Rodina patřila k těm, po jejichž odchodu musíme větrat. Větrala jsem dlouho a důkladně.

 

Zatímco jsem seděla u počítače a zkoušela vyrobit zprávy z vyšetření (odborné zprávy na rozdíl od textů na blog nepíšu ráda), v mé provizorní pracovně se najednou začal míhat tmavý stín. Trochu mě to udivilo, sice jsem jako obvykle špatně spala, ale připadala jsem si celkem střízlivá. Promnula jsem si oči a rozmazala řasenku, ale stín kroužil dál a nemizel. Že by můra? Na můru byl stín trochu velký. Tak spíš moje oživlá noční můra? Propadla jsem zoufalství, že mám „halušky“, jak se v psychiatrické léčebně říkalo halucinacím a vážně patřím do blázince. Nějak brzo, vždyť jsem v práci teprve půl dne, zoufala jsem si. Stín mi zakroužil těsně kolem hlavy a nebezpečně začal připomínat netopýra. Otevřela jsem dveře a vběhla vedle do recepce s prosbou o pomoc s identifikací svých halucinací. Stín se rozhodl mě doprovodit. Vzápětí kolegyně, která se bojí i téměř neviditelného pavoučka, začala ječet a na recepci se zabouchla. Pochopila jsem, že o halucinaci se asi přece jen nejedná, což mě trochu uklidnilo. Naštěstí další kolegyně byla srdnatější, otevřely jsme dvoje vchodové dveře a každá jsme se pokusila netopýrovi na jedné straně dlouhé chodby zastoupit cestu… netrvalo dlouho a netopýr pochopil, vletěl do otevřených dveří a zmizel nám z očí.

Odpoledne jsem se přesunula do své praxe. Na klientku jsem čekala marně. Vzhledem k její labilitě soudím, že buď jako šťastně zamilovaná někde randí, nebo se nachází na dně Macochy. Pokud přihlédnu k našemu poslednímu setkání, jako pravděpodobnější se mi jeví první možnost. Možná bych měla mít radost, klienti svého terapeuta opouštějí, když ho nepotřebují… Ale já bych byla raději, kdyby alespoň zavolala. Čekání jsem si krátila čtením. Knížku se mi podařilo pokropit (vodou, čím jiným). Zkrabatělé stránky mi připomněly zážitek z první třídy obecné, kdy jsem se cestou domů zdržela v parku u školy – „sáňkováním“ na červené aktovce. Sešity vypadaly podobně jako ta dnešní knížka. Zatímco jsem klečela v rohu, máma se stránky sešitů pokoušela vyžehlit.

Možná budu večer taky žehlit. Ale ještě pravděpodobněji spláchnu dnešní den i své noční můry Tramínem červeným. Myslím, že se ke mně hodí – je červený, ale vlastně bílý. Je jiný, než by se mohlo zdát na první pohled.

„Hlásím návrat do pracovního procesu,“ napsala jsem kamarádovi. „Fáze rozkoukávání se skončila dřív, než stačila začít.“

 

Autor: Helena Hvozdecká | pátek 22.8.2014 19:31 | karma článku: 10,12 | přečteno: 565x
  • Další články autora

Helena Hvozdecká

Jak (ne) přežít Valentýna

Zbývá ještě zabalit poslední dárek. Moje Avon Lady mi včera přinesla báječné slipy pro mého miláčka – jsou černé a uprostřed mají velké červené srdce. Prostě nádhera! Bude z nich určitě nadšený! A doufám, že je hned vyzkouší!

14.2.2016 v 11:39 | Karma: 19,56 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?

Stává se to i vám? Omylem odešlete esemesku někomu, komu nepatří? Anebo naopak dostanete esemesku od někoho omylem?

17.1.2016 v 16:19 | Karma: 18,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Jak jsem (ne)zápálila adventní svíci

Předvánoční čas by měl být časem rozjímání a pohody, dočetla jsem se před časem v jednom článku na internetu. Člověk by prý měl trochu zpomalit a pokud možno se zastavit.

20.12.2015 v 17:08 | Karma: 14,43 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Parkování na růžovo

K cestování po městě Brně využívám převážně MHD. Přesto mě možnosti parkování v centru Brna zajímají – v souvislosti s mými klienty, kteří často přijíždějí na domluvenou schůzku autem a – překvapivě – potřebujíněkde zaparkovat.

16.12.2015 v 18:38 | Karma: 16,13 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

A vy tady čekáte s čim, pani?

Panickou hrůzu z bílého pláště naštěstí nemám. Navíc jsem byla až donedávna celkem zdravý člověk, takže se mi úspěšně dařilo se lékařům vyhýbat. Hrůzu mám spíš z předpeklí, kterému se říká čekárna.

18.11.2015 v 16:15 | Karma: 22,91 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:27

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Bezvýhradně plnily jeho instrukce, uvedl znalec o ženách, které zabily vůdce sekty

24. dubna 2024  13:23

Zubařka, která společně s tělocvikářkou v důchodu Irenou Stejskalovou usmrtila vůdce kutnohorské...

Kdo pošle hlas do voleb z ciziny poštou, bude moci jít volit znovu a jinak

24. dubna 2024  10:57,  aktualizováno  13:19

Pravidla pro volby poštou ze zahraničí se ještě oproti původnímu vládnímu návrhu změní....

Psa nechali v rozpáleném autě, po vysvobození uhynul. Majitelé dostali podmínku

24. dubna 2024  13:19

Muž a žena, kteří vloni v létě nechali psa v autě před Jihočeskou zoologickou zahradou Hluboká nad...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2025x
Brňačka s láskou k psanému slovu a šuplíková spisovatelka s potřebou sdělovat a sdílet. Žena, která si ráda vymýšlí příběhy a jen výjimečně (a krátkodobě) ztrácí svůj nadhled a smysl pro humor.

Moje literární pokusy jsou nově k nahlédnutí i zde: https://www.facebook.com/pages/Helena-Hvozdeck%C3%A1/288031364717330 A také zde:

www.helenahvozdecka.cz

Seznam rubrik