Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dovolená jako katalyzátor vztahu?

Asi nejsem jediná, pro koho dovolená představuje zasloužený odpočinek po celoročním pracovním stresu, čas, kdy si užíváme s partnerem či dětmi, týden nebo několik týdnů, na které se celý rok těšíme. Asi nejsem jediná, kdo od dovolené očekává, že společný odpočinek od pracovních povinností a společné zážitky vztah s partnerem ještě utuží.

Ale asi také nejsem jediná, pro koho se dovolená naopak stala definitivní tečkou za vztahem. Už je to pár let, kdy mi jedna z klientek vyprávěla příběh krize svého manželství, které se nakonec i přes nevěru partnera podařilo zachránit. Jako záchranné lano posloužila společná dovolená ve dvou, která po měsících odloučení vztah upevnila. Tehdy jsem jí skoro záviděla, řešila jsem něco podobného, ale společná dovolená s manželem a dětmi naopak předznamenala definitivní konec našeho manželství. Na dovolené mám ale i pozitivní vzpomínky. První společná dovolená s mým teď už exmanželem po roce chození nebyla právě vrcholem luxusu, vybavení chaty mělo řadu nedostatků, ale to nám tehdy vůbec nevadilo. Dodnes nechápu, proč ve dvojlůžkovém pokoji byly dvě samostatné postele, každá úplně jiná a navíc přiražené k opačným stranám pokoje. Možná penzion vlastnil pokoje pro rozhádané manžele, ale my jsme byli tehdy čerství novomanželé. Možná bychom podobné uspořádání ocenili o 17 let později. Zmíněná dovolená v Jeseníkách rozhodně prověřila náš vztah. Asi jsme měli pevný základ. Zvládli jsme spolu všechno – přestavit nábytek v pokoji, svázat nohy postelí k sobě pevným provazem, aby se neustále nerozjížděly, ujít spoustu kilometrů denně, úspěšně utíkat před práškovacím letadlem, které nás pronásledovalo na jedné hřebenové túře, vrátit číšníkovi květákovou polévku, ve které plavala velká zelená housenka (moc pěkný kousek, škoda, že jsem u sebe neměla foťák), promilovat večery i rána, při usínání se k sobě tulit jako dvě lžičky… Přesto dovolená v Českém ráji o 17 let později byla vším možným, jen ne rájem. Po přezrálém rozhodnutí jsem o několik měsíců podala žádost o rozvod. Co se stalo s naším pevným základem, na to jsem nikdy nepřišla. Už se o to ani nesnažím. Raději jsem se s odstupem času pokusila o další romantickou dovolenou s někým jiným. Sice už mi dlouho není dvacet, ale co jiného lze očekávat po tříměsíční známosti v romantické přírodě Českosaského Švýcarska jiného než líbánky? Jak jsi stará, tak jsi blbá, říkala mi kdysi máma, a to jsem ještě zdaleka stará nebyla. Raději nepřemýšlím o tom, co by mi řekla teď. Dovolená spíš než líbánky připomínala noční můru. Neznám nic horšího než pomalé umírání. Raději bych volila rychlou smrt. Takže mi bylo přiděleno pozvolné umírání korunované ránou do hlavy v podobě dopisu. Přišel e-mailem. Jsem staromil, mám ráda klasické dopisy psané na papíře a doručované poštou. Já vím, existuje virtuální koš. Ale může jedno kliknutí nahradit ten úžasný pocit z cupování dopisu na milion kousíčků a následné vyhození do odpadkového koše (v lepším případě)? Naštěstí další dovolená s dětmi naplnila moje očekávání o příjemné dovolené. Nachodili jsme spoustu kilometrů, vyšlapané schody raději nepočítám (podle protestů levého kolena jich bylo víc než dost). Hráli jsme hry (kupodivu moje „lfice“ ve slovní kopané byla uznána!), vymýšleli hlouposti, večer popíjeli víno (obě děti už jsou plnoleté), děti napsaly pohádku a já další kapitolu svého románu… Domů jsme si dovezli řadu úžasných zážitků, krásné fotky, puchýř na patě, spoustu propoceného prádla, prázdnou peněženku a vybrakovanou platební kartu. Co chtít víc? Co na tom, že jsme několikrát promokli. Podstatné je, jaká vládla atmosféra. Podstatné zřejmě není kam, ale s kým se na dovolenou vydáte. Opravdu může dovolená fungovat jako katalyzátor? Určitě ano, výsledek ale bude závislý na tom, co se „katalyzuje“. Jestli vztah nebo spíš nevztah. Ve druhém případě spíš uspíší rozpad tam, kde je k němu již silně nakročeno místo toho, aby skomírající vztah zachránila.

Autor: Helena Hvozdecká | středa 20.8.2014 20:24 | karma článku: 14,10 | přečteno: 576x
  • Další články autora

Helena Hvozdecká

Jak (ne) přežít Valentýna

Zbývá ještě zabalit poslední dárek. Moje Avon Lady mi včera přinesla báječné slipy pro mého miláčka – jsou černé a uprostřed mají velké červené srdce. Prostě nádhera! Bude z nich určitě nadšený! A doufám, že je hned vyzkouší!

14.2.2016 v 11:39 | Karma: 19,56 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?

Stává se to i vám? Omylem odešlete esemesku někomu, komu nepatří? Anebo naopak dostanete esemesku od někoho omylem?

17.1.2016 v 16:19 | Karma: 18,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Jak jsem (ne)zápálila adventní svíci

Předvánoční čas by měl být časem rozjímání a pohody, dočetla jsem se před časem v jednom článku na internetu. Člověk by prý měl trochu zpomalit a pokud možno se zastavit.

20.12.2015 v 17:08 | Karma: 14,43 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Parkování na růžovo

K cestování po městě Brně využívám převážně MHD. Přesto mě možnosti parkování v centru Brna zajímají – v souvislosti s mými klienty, kteří často přijíždějí na domluvenou schůzku autem a – překvapivě – potřebujíněkde zaparkovat.

16.12.2015 v 18:38 | Karma: 16,13 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

A vy tady čekáte s čim, pani?

Panickou hrůzu z bílého pláště naštěstí nemám. Navíc jsem byla až donedávna celkem zdravý člověk, takže se mi úspěšně dařilo se lékařům vyhýbat. Hrůzu mám spíš z předpeklí, kterému se říká čekárna.

18.11.2015 v 16:15 | Karma: 22,91 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2025x
Brňačka s láskou k psanému slovu a šuplíková spisovatelka s potřebou sdělovat a sdílet. Žena, která si ráda vymýšlí příběhy a jen výjimečně (a krátkodobě) ztrácí svůj nadhled a smysl pro humor.

Moje literární pokusy jsou nově k nahlédnutí i zde: https://www.facebook.com/pages/Helena-Hvozdeck%C3%A1/288031364717330 A také zde:

www.helenahvozdecka.cz

Seznam rubrik