Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?

Stává se to i vám? Omylem odešlete esemesku někomu, komu nepatří? Anebo naopak dostanete esemesku od někoho omylem?

Předpokládám, že člověk, který by se někdy v mobilu omylem neukliknul, nebo komu by alespoň jedinkrát nepřišla zpráva určená pro někoho úplně jiného, je asi tak vzácný jev, jako člověk, kdo nevlastní ani jeden mobilní telefon. Většinou jde o nezávažné a nezábavné chyby. Když pošlete něco jako „OK, budu s Vámi počítat,“ nebo „Budu mít pár minut zpoždění,“ není z toho ani průšvih, ani zábavná historka.

Ovšem když vám přijde zpráva typu: „Kdybys potkal Alici, byl jsem s tebou včera večer na pivě,“ už to taková zábava není. Obzvlášť v případě, že číslo, ze kterého zpráva přišla, zjevně patří vlastnímu manželovi a vy se jmenujete Alice. Mimochodem, podle statistik v současné době nejčastěji nevěru prozradí právě neopatrná, včas nevymazaná esemeska, příp. zpráva omylem zaslaná na jiné telefonní číslo (manželčino).

Jako obvykle jsem trochu sondovala ve svém okolí a potvrdila jsem si tak svůj předpoklad, že s „mobilními omyly“ má zkušenost snad každý. Můj vlastní syn se stal před pár lety objektem intenzivního zájmu člověka, který se podepisoval Hakan Bedir. Opakovaně a vytrvale mu psal asi půl roku. Zprávy byly psány sice latinkou, končily otazníky a vykřičníky, případně smajlíky, ovšem jazykem, který se synovi nedařilo identifikovat. Jeho nápadník tak zůstal nevyslyšen.

Napínavá situace může nastat i v případě, kdy dorazí esemeska z neznámého čísla, aby se pak ukázalo, že odesílatelem je tchyně, které se vybil mobil a tak si půjčila telefon od kamarádky. Nenapadlo ji, že by bylo dobré se podepsat: „V kolik hodin zítra večer dorazíte? Nezapomeňte na to víno, ostatní jsem koupila.“ Taková zpráva už vyvolá silné pochybnosti. Kamarád, kterému zmíněná esemeska přišla, strávil pernou půlhodinu, než se mu podařilo vymyslet neutrálně formulovanou odpověď, která vyprovokovala reakci pisatelky, ze které už se dalo odhadnout, o koho se jedná. Než se záhada vysvětlila, kamarád se pěkně zapotil. Nezapomněl jsem na dohodnutý mejdan? Nebo jsem to o víkendu přehnal s vínem a domluvil jsem si rande? Ale proč mi ta slečna/paní vyká? Nebo už vážně stárnu a začíná mi vynechávat paměť? Neměl bych se nechat pro jistotu vyšetřit?

Sama vlastním mobilní telefon už hodně dlouho, prakticky od okamžiku, kdy vstoupil na trh operátor, který se kdysi nazýval Pegas, což bude letos dvacet let. Na svůj první telefon s anténou vzpomínám docela ráda. Byl sice velký a těžký, ale pokud mi začal zvonit v kabelce, rozhodně jsem neměla problém ho najít. Naštěstí mně samotné se faux pas v podobě chybně zaslané esemesky mockrát nepřihodilo, příp. zatoulaná zpráva neměla žádné nepříjemné následky. Mnohem častěji jsem byla sama příjemcem nevyžádané zprávy.

Asi před čtyřmi lety mi na moje telefonní číslo, které používám i pro komunikaci s klienty a je tedy celkem snadno dohledatelné na internetu, přišla MMS. Trochu mě to zaskočilo, fotky mi často nechodí, navíc z neznámého čísla. Když jsem zprávu otevřela, vykoukl na mě zcela neznámý penis z otvoru v černých dámských punčocháčích. Za okamžik dorazila ještě omluvná esemeska přibližně tohoto znění: „Jéžišmarjá, strašně moc se omlouvám, asi Vám přišlo něco, co bylo určeno někomu jinému. Moc mě to mrzí, to je tedy pořádný trapas. Ještě jednou se omlouvám, nezlobte se, prosím Vás.“ Omluvu jsem přijala a „mobilním omylem“ jsem ještě nějakou dobu bavila svoje kamarádky. Přibližně za půl roku mi ale přišla úplně stejná fotka a vzápětí i úplně stejná esemeska. Ze zmateného autora zprávy se tak vyklubal úchyl, omyl přestal být omylem a změnil se na „nevyžádaný penis.“

S odstupem několika týdnů se mnou, i když jednostranně komunikoval nějaký Medvídek. Zpočátku jsem jeho zprávy ignorovala: „Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?“ ptal se, příp. mě upozorňoval, že dnes dorazí později: „Tvůj Medvídek dnes dorazí až po večeři, kočičko, už zahříváš pelíšek?“ Později jsem ho několikrát upozornila, že si spletl číslo, ale po pár měsících mi pozdě večer při cestě tramvají domů přišla další zpráva:

    „Už jsi na cestě, Čumáčku? Napouštím vanu a chladím šampíčko a jahůdky!“ Medvídek měl zjevně v zásobě řadu různých něžných oslovení, ale Čumáček mě dorazil. Zdrobněliny mě nakonec vyprovokovaly k odpovědi. Napsala jsem po pravdě:

   „Jo, jedu domů, jsem unavená a už se moc těším do své postele.“

   „Ty nepřijdeš??!! Dnes nejsi sama? Vrátil se dřív?“

  „Jsem sama a to je dobře, dnes už nechci vidět vůbec nikoho.“

  „Tak co se děje, že jsi dnes studená jak psí čumák???“

  Z Čumáčka se stal studený čumák, to mě pobavilo. Za chvíli přišla další zpráva.

  „Ty se mnou nemluvíš? Mám ti poslat aspoň svého ….?“ Následovalo několik smajlíků. O další obrázek do sbírky už jsem vážně neměla zájem, a tak jsem se rozhodla přestat čumáčkovat a komunikaci jsem rázně utnula. Ostatně dalo se předpokládat, že skutečný Čumáček mezitím k Medvídkovi dorazil. Nezbývalo než doufat, že bouchalo jen šampaňské a čumáčky zůstaly bez šrámů …

   Medvídek se již nikdy neozval. Pravděpodobně konečně pochopil, že je nutné každou zprávu před odesláním pečlivě kontrolovat a nekorespondovat pod vlivem... alkoholu, emocí ani ničeho jiného.

 

 

 

 

 

Autor: Helena Hvozdecká | neděle 17.1.2016 16:19 | karma článku: 18,32 | přečteno: 672x
  • Další články autora

Helena Hvozdecká

Jak (ne) přežít Valentýna

Zbývá ještě zabalit poslední dárek. Moje Avon Lady mi včera přinesla báječné slipy pro mého miláčka – jsou černé a uprostřed mají velké červené srdce. Prostě nádhera! Bude z nich určitě nadšený! A doufám, že je hned vyzkouší!

14.2.2016 v 11:39 | Karma: 19,56 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Jak jsem (ne)zápálila adventní svíci

Předvánoční čas by měl být časem rozjímání a pohody, dočetla jsem se před časem v jednom článku na internetu. Člověk by prý měl trochu zpomalit a pokud možno se zastavit.

20.12.2015 v 17:08 | Karma: 14,43 | Přečteno: 760x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Parkování na růžovo

K cestování po městě Brně využívám převážně MHD. Přesto mě možnosti parkování v centru Brna zajímají – v souvislosti s mými klienty, kteří často přijíždějí na domluvenou schůzku autem a – překvapivě – potřebujíněkde zaparkovat.

16.12.2015 v 18:38 | Karma: 16,13 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

A vy tady čekáte s čim, pani?

Panickou hrůzu z bílého pláště naštěstí nemám. Navíc jsem byla až donedávna celkem zdravý člověk, takže se mi úspěšně dařilo se lékařům vyhýbat. Hrůzu mám spíš z předpeklí, kterému se říká čekárna.

18.11.2015 v 16:15 | Karma: 22,91 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Co lze najít v jídle

Kdo hledá, najde, tvrdila kdysi moje máma. Někdy ovšem člověk najde, i když nehledá. Občas najde to, co by na daném místě vůbec nečekal. Nebo naopak očekávané přes veškeré snahy najít nelze.

8.11.2015 v 15:41 | Karma: 13,53 | Přečteno: 565x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2025x
Brňačka s láskou k psanému slovu a šuplíková spisovatelka s potřebou sdělovat a sdílet. Žena, která si ráda vymýšlí příběhy a jen výjimečně (a krátkodobě) ztrácí svůj nadhled a smysl pro humor.

Moje literární pokusy jsou nově k nahlédnutí i zde: https://www.facebook.com/pages/Helena-Hvozdeck%C3%A1/288031364717330 A také zde:

www.helenahvozdecka.cz

Seznam rubrik