Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem (ne)zápálila adventní svíci

Předvánoční čas by měl být časem rozjímání a pohody, dočetla jsem se před časem v jednom článku na internetu. Člověk by prý měl trochu zpomalit a pokud možno se zastavit.

Můj zaměstnavatel tento text asi nečetl, takže realita vypadá zcela jinak. Po vzoru Bridget bych si dnes mohla vyrobit seznam, který by vypadal asi takto:

Počet koupených vánočních dárků: 0
Počet upečených druhů vánočního cukroví: 0
Počet umytých oken: 0
Počet zbývajících tisícovek na účtu či v peněžence: 0
Počet potencionálních nápadníků: 0
Počet opuchlých tváří: 1
Počet dalších pravděpodobných návštěv zubaře: raději nepočítat.

Přesto jsem nezapomněla na jednu tradici a včas jsem vyrobila něco jako adventní věnec. Klasický věnec se u nás doma naposledy objevil před sedmi lety. Byl moc krásný – a především moc krásně hořel. Od svíčky, kterou jsme chvíli nechali o samotě, chytlo suché jehličí, rozpálený talíř praskl a věnec tak úspěšně prohořel až na desku stolu. Hasiče jsme naštěstí volat nemuseli, ale pach spáleniny se naším bytem linul ještě dlouho. Protože špatně snáším napodobeniny a věci umělé vůbec, elektrické svíčky a umělé vánoční stromečky či věnce zatvrzele odmítám. Předloni jsem pořídila svícen, který působil nehořlavě. U návštěv ale budil zajímavé asociace. Červené svíčky vykukující ze světlého, lesklého svícnu byly nejčastěji přirovnávány k psímu penisu. Po svátcích skončil svícen ve sklepě.

Loni jsem se proto rozhodla odzdobit náš stůl adventním věncem vyrobeným z perníku se čtyřmi čajovými svíčkami, které jsem vyhodnotila jako nejbezpečnější. Osvědčil se jako víceúčelový - nejenže krásně vypadal, ale také příjemně voněl a v závěru si na něm pochutnali moli.

Letos jsem se omezila na delší podnos s několika ozdobami.  Zvolila jsem klasické adventní svíčky s tím, že od zapálených svíček neodejdeme ani na okamžik a nespustíme je z očí. Problém nastal při pokusu o zapálení svíčky. Knot sice působil trochu divně, mírně připomínal prezervativ, nicméně knot přítomen byl.  Vytrvale však odmítal hořet. Trápili jsme se zapalováním asi půl hodiny. Pro jistotu jsem zkontrolovala nápis na obalu od svíček, který hlásil: Čtyři červené svíčky vánoční. Informace zcela nepodstatná vzhledem k tomu, že nejsem chlap (rozuměj – nejsem barvoslepá) a počítat umím (do čtyř rozhodně). Záhada nehořících svíček se vysvětlila v okamžiku, kdy dceru napadlo svíci vyndat z podstavce a otočit. Prezervativ se mezitím roztavil, odhalil miniaturní žárovku a na spodní straně svíčky jsme objevili malinký vypínač… Dcera se nezapomněla pochlubit naším zážitkem na facebooku. Nezlobím se, svou chvíli slávy jsem si vychutnala dosyta podobně jako naše tzv. celebrity (o kom se nepíše, byť negativně, je přece mrtvý).  Svíčky sice nevoní, ale vydávají příjemné, mihotavé světlo, které připomíná hořící svíci, takže jsem se nakonec rozhodla udělit jim milost. Jednu výhodu přece jen mají – odolávají i zvědavým kočkám, aniž by hrozilo, že při neopatrném pohybu se ocas některé z nich promění v hořící pochodeň.

Všem čtenářům přeji klidné, raději nepříliš žhavé adventní dny.

Jdu „zapálit“ poslední adventní svíčku…

 

Autor: Helena Hvozdecká | neděle 20.12.2015 17:08 | karma článku: 14,43 | přečteno: 760x
  • Další články autora

Helena Hvozdecká

Jak (ne) přežít Valentýna

Zbývá ještě zabalit poslední dárek. Moje Avon Lady mi včera přinesla báječné slipy pro mého miláčka – jsou černé a uprostřed mají velké červené srdce. Prostě nádhera! Bude z nich určitě nadšený! A doufám, že je hned vyzkouší!

14.2.2016 v 11:39 | Karma: 19,56 | Přečteno: 1050x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Kam jsi včera tak spěchala, Pusinko?

Stává se to i vám? Omylem odešlete esemesku někomu, komu nepatří? Anebo naopak dostanete esemesku od někoho omylem?

17.1.2016 v 16:19 | Karma: 18,32 | Přečteno: 672x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Parkování na růžovo

K cestování po městě Brně využívám převážně MHD. Přesto mě možnosti parkování v centru Brna zajímají – v souvislosti s mými klienty, kteří často přijíždějí na domluvenou schůzku autem a – překvapivě – potřebujíněkde zaparkovat.

16.12.2015 v 18:38 | Karma: 16,13 | Přečteno: 540x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

A vy tady čekáte s čim, pani?

Panickou hrůzu z bílého pláště naštěstí nemám. Navíc jsem byla až donedávna celkem zdravý člověk, takže se mi úspěšně dařilo se lékařům vyhýbat. Hrůzu mám spíš z předpeklí, kterému se říká čekárna.

18.11.2015 v 16:15 | Karma: 22,91 | Přečteno: 1582x | Diskuse| Ostatní

Helena Hvozdecká

Co lze najít v jídle

Kdo hledá, najde, tvrdila kdysi moje máma. Někdy ovšem člověk najde, i když nehledá. Občas najde to, co by na daném místě vůbec nečekal. Nebo naopak očekávané přes veškeré snahy najít nelze.

8.11.2015 v 15:41 | Karma: 13,53 | Přečteno: 565x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 65
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2025x
Brňačka s láskou k psanému slovu a šuplíková spisovatelka s potřebou sdělovat a sdílet. Žena, která si ráda vymýšlí příběhy a jen výjimečně (a krátkodobě) ztrácí svůj nadhled a smysl pro humor.

Moje literární pokusy jsou nově k nahlédnutí i zde: https://www.facebook.com/pages/Helena-Hvozdeck%C3%A1/288031364717330 A také zde:

www.helenahvozdecka.cz

Seznam rubrik